Cloud Information Systems




















Submit form
Close

Allegro Framework

Free trialAsk a question
Allegro Framework

Just like our other projects, the Allegro Business Solution is based on the Allegro Framework. It is a programming environment that we’ve developed as a common web platform for our cloud-based software solutions.

The Allegro Framework consists of two main components: an application menu with a desktop for running individual tasks, and program components allowing a standardized development of new modules. This set of libraries and tools, together with a unified user interface, gives our web applications the look and feel of traditional desktop programs.

New projects and extensions are integrated into the framework as plug-ins, automatically inheriting all the properties of the application environment. This architecture introduces a default functionality into all Allegro products and facilitates the communication between them.

  • Rapid development of new applications
  • Common look and feel for all Allegro solutions
  • User-configurable desktop
  • Compatibility with all major web browsers
  • Easy localization of both the user interface and your data, no language restrictions
  • An elaborate system of privileges, roles, and permissions
  • Allows working in multiple browser tabs without their mutual interaction
  • Interconnected with web services (ARES, the European VAT number register, Company Web...)
  • Direct output to a local printer without downloading the file
  • Can be used as a cloud-hosted service, or installed locally on your company’s server

Get more information

 
Login into the system Workspace with an update from selected areas, composition and location of the components are stored to the logged in user (you can create and store an unlimited number of different configurations and switch between them as needed) Parameters for basic settings and elemental system configuration Menu is built by dragging the application into individual sections Definition of user profile with detailed setting of access permissions Form for the management of frequently asked questions with components for insertion of multilingual texts Internal messaging application implemented for sending reminders The template definition for internal messaging Lists support different ways of filtering, selection of displayed columns and saving of list configuration according to the user; in the status bar next to the pager is placed the setting of page length and a button for export of current list Record detail with an extended range of specialized functions, log of actions on the record and the possibility of sending an e-mail with attached document; for all four types of lines is a sophisticated input panel available
 

News

01/10 2019

Říjen… pro nás jeden z nejplodnějších měsíců tohoto roku, alespoň co se společenských akcí týče. Oslavili jsme desáté výročí Allegra na výročním setkání uživatelů, na které jsme pozvali naše zákazníky a spolupracovníky.
readmore
more/less
Celou akci jsme pojali částečně jako školení, s představením všech novinek v Allegru, zajímavostí z historie i budoucího směřování a novou verzí Allegro 3. K tomu jsme přidali několik velmi užitečných rad a tipů na zjednodušení ovládání v Allegru. Poté, co jsme si připili na Allegro a vzájemnou spolupráci a rozkrojili dort, přesunuli jsme se do krásných prostor historického Klášterního sklepa. Zde celá akce pokračovala již v neformálním a přátelském duchu u dobrého jídla a pití. Tímto děkujeme všem, kteří za námi přijeli. Vážíme si vaší přízně.

A nyní se pojďme podívat, co nového se událo v říjnu na ryze pracovním poli.

Vzhled Allegra si nyní můžete libovolně upravit dle barevných schémat. Možnosti vzhledu Azzura jsme rozšířili o několik barevných variant – šedou, červenou, modrou, zelenou a oranžovou.

Účetnictví jsme optimalizovali a zrychlili načítání dat několika aplikací. Týká se to řádků bankovních dokladů, pokladních dokladů a interních dokladů. Toto zrychlení ocení zejména zákazníci s větším množstvím načítaných dat.

Do účtování faktur přijatých, vydaných i zálohových bylo doplněno upozornění na duplicitu faktury se stejnou částkou a společností a datem fakturace. V případě potřeby lze tento test rozšířit na celé období (měsíc, čtvrtletí) pomocní nového přepínače v předvolbách systému.

V Nastavení byl přidán nový číselník pro libovolné uživatelem definované rozdělení faktur. Kódy lze omezit pro použití v nákupu nebo v prodeji. Pomocí tohoto rozdělení lze faktury filtrovat v seznamu zaúčtovaných faktur a v některých sestavách (seznam faktur přijatých a vydaných, pohledávky a závazky dle splatnosti). Tento číselník může zákazník využít libovolně a parametry v něm definovat dle svých potřeb.

Do dotazu na pohyby na účtech byly doplněny tlačítka pro vyhledání předchozího nebo následujícího účtu s pohybem v zadaném období.

Při vytváření pokladního dokladu z faktury bylo upraveno zaokrouhlení celkové částky dokladu na celé Kč, i když faktura byla vystavena např. převodem na haléře.

Novinkou v prodejním portálu je možnost vystavit kromě prodejních dokladů i poslední doklad z předprodejní fáze – nabídku. Dále bylo upraveno nastavení data účtování a DUZP pro prodeje v budoucnu.

Změnou prošly i předvolby prodejního portálu. Vyhledávání dle prvního výrazu lze nyní parametricky nastavit na „začíná“ nebo „obsahuje“. Parametricky lze vypnout „našeptávač“ v hledání produktů.

A mnohé další.

Úplný přehled novinek a změn je k nahlédnutí v přiloženém souboru.


Archive
Maestro Eclips Kooplast Eurokov Favex
NewLink Moravia s.r.o.
Headquarters:
Zukalova 15
746 01 Opava
Czech Republic
Tel: +420 731 441 150
info@allegro-software.cz
Branch Office:
Chrudichromská 7
680 01 Boskovice
Czech Republic
Tel: +420 516 499 861
info@nlm.cz
 
Any questions?

731 441 155


Contact us
 
NewLink Moravia s.r.o.
NewLink
Moravia