Jak zavést informační systém do firmy
Výběr vhodného informačního systému je poměrně komplexní a strategický proces, ve kterém je třeba zohlednit celou řadu individuálních faktorů. Ne každý systém je totiž vhodný pro každou organizaci, záleží na její velikosti, struktuře a mnoha dalších aspektech. Výběr vhodného podnikového informačního systému je klíčovým rozhodnutím mnoha firem. Není to jako si koupit počítač, který za pár let vyměníte. Informační systém může být investicí na mnoho let dopředu. A velkou roli zde hrají vzájemné dobré vztahy obou spolupracujících firem – dodavatele softwaru a zákazníka. Zkrátka je také důležité, jak si vzájemně sednete.
Na počátku všeho stojí implementační konzultace
Na počátku všeho stojí implementační konzultace. Nasazení informačního systému začíná implementační konzultací, v rámci které je zapotřebí zjistit požadavky a očekávání zákazníka. To, co konkrétně potřebuje novým softwarem řešit, co mu například chybělo v předešlém systému, pokud z nějakého přechází, jak se rozvinuly jeho firemní procesy, atd.
Implementačním konzultacím většinou předchází samotné otestování si systému ve zkušební verzi.
Na implementační konzultaci tedy zanalyzujeme firemní procesy zákazníka a navrhneme nejvhodnější způsob nastavení ERP systému Allegro. Délka a četnost konzultací závisí na velikosti společnosti zákazníka a jeho specifických potřebách. V některých případech je třeba se sejít i vícekrát, aby se vše správně nastavilo a vyladilo. Součástí implementačních konzultací je i časový harmonogram nasazení systému a jeho testování, včetně zaškolení pracovníků. Řeší se také cena vyvíjeného projektu a konkrétní podmínky zavádění v organizaci.
Instalace systému, případná customizace a převedení dat
V rámci procesu instalace se zákazníkovi často vytvoří vlastní zkušební prostředí nastavené přímo pro jeho potřeby s vzorkem poskytnutých dat. K importu zdrojových dat zpravidla využíváme podklady ve formátu Excel.
V rámci tohoto kroku řešíme programátorské úpravy na míru přizpůsobené potřebám zákazníka.
Po kompletním nastavení systému, jeho instalaci a otestování, nastává správná doba na zaškolení klíčových pracovníků, kteří budou s Allegrem pracovat. Na řadu přichází také propojení systému s externími aplikacemi (např. e-shopy, expediční služby) a prvotní nastavení automatických akcí.
Stojíme při vás i nadále
Naše práce nasazením softwaru nekončí! Nadále jsme vám ochotni poskytnout veškerou možnou podporu při zkušebním i ostrém provozu až do hladkého zavedení systému ve vaší organizaci. Ruku v ruce s rozvojem vaší firmy se bude vyvíjet i informační systém. Na nově vzniklé potřeby zákazníka jsme připraveni vždy reagovat doplněním funkcí v systému. Kvalitní zákaznická podpora našich klientů je pro nás prvořadá a stavíme na ní vzájemné dobré vztahy.
Jak jsme ladili systém na míru některým našim klientům se můžete podívat zde.
Pokud i vy aktuálně řešíte, jak si usnadnit a zefektivnit své podnikání pořízením softwaru do firmy, neváhejte se se svými dotazy obrátit na naši zákaznickou podporu.